Lördag

Lördag morgon och solen skiner.


Atlas plockar upp sin pipleksak och buffa upp den på sänganten. jag tar upp den och kastar iväg den. Atlas följer den med blicken tills den faller på golvet. En snabb blick mot mig. en suck och sen lägger han sig på golvet gämte mig och gäspar.


har tagit massa bilder från när Atlas och jag var i stugan och hälsade på mamma och pappa. På kvällen kommer det ett yrväder mot atlas och det är lilla Lisa, 9 månader. Bushund!

De får leka en stund med varandra och bestämmer en lekträff dagen efter.

Lisa & Atlas

Dagen efter är vi i Lisas trädgård och de busar med varandra. en cyklist kommer förbi (ganska hög hastighet) och jag ser att han tittar mot oss och sedan hörs bromsljud  (som gnisslar och tjuter!) Vi undrar givetvis- vad händer?!

När mannen på cyklen lyckats stanna säger han med hög förvånande röst " Är det en Japansk spets?"

:)

Hela familjen kommer strax efter och alla blir överlyckliga av att se (godingen) Atlas och kastar sig av cykeln för att få klappa han.

De hade haft en egen Jappe som inte längre finns med oss och de saknade han. De blev så glada över att få se en igen.






Kommentarer
Postat av: Ida

Hej! Vilka fina bilder du tar! Såg att du hade kikat in på min blogg, va roligt :) Ska du ställa ut något nu närmaste?



Kram Ida

2010-09-12 @ 18:38:06
URL: http://idasgardshundar.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej Ida!



Tack vad snäll du är:) Jag fundera på att ställa ut men är lite feg så tänkte ta och kolla på utställningen i Växjö och sen får jag se om jag anmäler sen! Ska du ställa ut något?



kram

2010-09-14 @ 13:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0